.

Igår.
Igår vaknade jag hos bror efter en natt som man skulle kunna ha skickat långt, långt bort. Under natten hade jag dödat två myggor och vaknat av att katten skulle "gå på lådan". Men det värsta var att den tredje myggan kunde jag inte döda, så närjag vaknade hörde jag den fortfarande + att jag var så tröt att jag höll på att dö!
Klev upp, rastade vovven, höll katten ifrån dörren och fixade mat och klder osv till mej. Sen gick jag och vovven till jobbet. Var där hela dagen, rastade och tog promenader hela dagen. Ungefär de vi gjorde + lite pappersarbete of course.
Mitt under dagen åkte jag till Ånge med mamma för hon ville ej handla själv. Hunden var duktig själv här på kontoret och blev glad då jag kom tillbaka :)
Åt en Maya Mystica (eller hur dom stavas..) och ja vet ej om de var en sån hitt för mej, men de e ju bra att pröva iaf :)
Efter jobbet gick vi tillbaka till brors hus och jag matade alla hundarna. Sen tog jag min pruttibangbang bil och åkte hem och käkade middag. Mums va de kan ja säga, hemlagad mos :D
Sen for jag tillbaka och rastade vovven igen och sen hem och skulle springa med mina hundar. Det var det värsta jag har gjort på länge. Så nu e det pappas hundar på heltid. Hans ansvar och han som ska motionera dom. Kan dom inte ge sej någon gång så kan de va. Sen efter de duschade jag och fixade ben och allt som en tjej ska göra :p och sen blev de en färd till huset igen och där sov jag den natten.
Men oturen var ej över där. Startade datorn och skulle försöka komma in på internet. De ville sej inte, men jag började med att bränna en skiva och sen skulle ja försöka mixtra med sladdarna bakom datorn så att jag skulle komma in på internet. Då råkade jag trycka på strömbrytaren så att hela datorn slocknade........ Glad Malin va då kan ni lita på xD Men fick igång datorn igen och brände ut ett par skivor med musika:D Modemet struntade jag i att försöka få igång igen..
La mej i sängen, läste tidning och bok och åt choklad. Sen slockande man..

Idag.
Ett under att man vaknade. Vaknade appropå inget alls och skulle kolla på klockan på mobilen. Då var den DÖD! Fan, flög upp ur sängen, kollade på klockan ute i köket och den var halv sju. Andades ut och fick sen panik igen. Tänk om den hade stannat eller gick fel? Kollade på brors nattbordsklocka (eller vad det heter..) och den var kvart över sex.. Då var ja säker iaf. Klockan var någonstarns mellan kvart över och halv. Andas ut..!!
Gjorde allt morgongrejs och vandrade sedan till kontoret med vovven. Hon var riktigt bökig imorse då vi kom hit. HOn skulle bara sitta i knä. Men nu ligger hon så sött i soffan så  <3
Hon är egentligen världens underbaraste hund och hon har blivit så lugn sen olyckan! Kärlek till henne!!
Sen har det ej hänt mycke mer, läser i körkortsboken så mycket jag hinner och orkar. Men hjärnan blir trött.....
Klockan e bara tio i nio, så mycket hinner hinna än! Men hoppas på en bättre dag idag än igår :P


Olyckan som den söta lilla vovven råkade ut för var att hon och hästen busade i hagen. Hon kom för nära hoven och blev sparkad. Det var på sista april. Hoven träffade på lårbenet och gick av. Tur i oturen är att sparken inte förstörde några muskler eller senor.
Hon skulle vara still i tio till tolv veckor. Har nu varit stilla i åtta veckor och det har gått bra.Hon har blivit mycket lugnare och försiktig. Hon verkar inte ha ont, men hon är rastlös.
Innan olyckan var hon en mycket aktiv hund och hade så myckt spring i benen som det går att ha på en tvåårig hund! Nu har det springet gjort att hon istället biter på saker :p
Ni ska se henne nu när hon ligger på soffan och sover, sötaste! Synd att kameran e hos bror.. Men hon e på bättringsvägen i allafall och snart jagar hon i skogen igen förhoppningsvis!


Ha en bra lilllördag :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

hej! dina rubriker heter oxå .. men kan jag komma till dej idag ¨å se på tv? ;) Hehe.. Krmai

2008-06-25 @ 11:58:18
URL: http://kajalla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0