Förvirrande..

Ja.
Dagen har varit mycket annorlunda och ja.
Två saker tänker jag skriva om, kanske 3.
Prov, förhållanden och storm.

  • Prov. Vet inte hur jag lyckas.. Men det går helt enkelt bara sämre och sämre. Som Svedin sa idag, jag hade faktiskt bra betyg på minerva. Lärarna gillade mej. Nu är det liksom mer att man är en av dom sämre, även fast man går Ns. Kanske mest därför, för att jag ej är lika duktig som Ns-arna. Aja, resultaten går nedåt och jag har absolut ingen lust att få tillbaka kemin på måndag.. Kemin sög igår.
  • Förhållanden. Det är en sak som jag har funderat på idag, runt all annan förvirring som råder i mej och i klassen.. Men altså. Allvarligt talat. Vet ej om jag är redo för ett förhållande eller om det bara är den där backningen som är så förbannat duktig på att komma fram^ Vet iaf att när jag fick höra att någon/några var redo att skaffa barn, blev jag chockad. Så ung tänkte jag. Men sen tänkte jag tillbaka. Om man verkligen är lycklig, varför skulle man inte kunna skaffa barn då? Jag tänker inte ha barn nu. jag är korkad (eller inte..) och vill ha en utbildning först. Samtidigt känner jag att bara tanken på att ha ett förhållande gör att jag kvävs och backar. Varför vet jag inte. Vill vara lika söt som Sanna och Jakob och vara lika glada och lyckliga som dom är. Men endå är det något som gör att jag inte kan. Men samtidigt kan jag tänka tillbaka på då jag var tillsammans med Jesper. Lyckan jag kände då vi skulle ses på bussen, så man såg ett sms från honom, eller sorgen då man visste att man skulle vara tvungen att vara utan varandra ett par dagar.. Det saknar jag. Men endå. Vet inte om jag skulle klara ett förhållande. Men vem vet..
  • Storm. Ute är det full jävla storm. Finns typ inget att jämföra med och självklart ska jag ut och vandra i det som vanligt.. Gick i det hem. Hade jeans och jacka och tunna fingervantar och ingen mössa. Trodde 100%igt att jag skulle dö. Den bet tag i mej och jag kunde knappt ta mej någonstans och jag ville bara in. Nu sitter jag inne, men jag vet att jag måste gå upp till bussen om en timme och kämpa emot den eländiga storm som är ute. Men då ska ja fan ha på mej en hel massa kläder! Lita på de!!


Okey. Idag har som sagt varit en förvirrande dag. Samtal hos mentor osv. Men ja.
Mamma kommer imorn och jag hoppas att det blir bra. Lite oense om vissa saker redan, men kanske kan lösa dom. Hoppas iaf på att Anders eller moster vill skjutsa hem mej efter dansen :)
Puss på er och ha en bra helg om jag ej kommer skriva :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0