Beroende?

Ett beroende är något man har svårt att bli av med. Det kan vara allt från att måsta ha dörren stängd då man sover till att man inte kan sluta röka. Men kan man verkligen kalla allt ett beroende? Kan man bli beroende om man bara varit med om saken en gång? Eller är det en omöjlighet?

Vissa saker kan förstöra låtar. Tex; jag kan inte längre lyssna på A camp-stronger than jesus. En person gillade inte den låten, och nu kan jag inte lyssna på den? Vart ligger felet? Eller är det beroende av beroendet?


JUST NU:
Gud.. vet inte ja. Känns det inte lite som om att verkligeheten kommer ikapp? Efter en slapp dag igår och en slapp dag hitintills i sängen. Så vill man liksom inte att måndagen ska komma med jobb och sen en massa beslut. Ska du följa med dit? Har du börjat packa än? Och sen en massa frågar. Vart var du då? Med vem? Vart ska du ikv?
Jag vill känna mej lika fri som den lilla fågel jag är.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0