Praktik på ATG - Dag 10!


Den här dagen har varit, ja hur ska ja säga de.. ¨
Speciell? Dum? Känslosam?

Dagen hade börjat innan jag kom dit och sen rullade det på med en massa hästar. Fick springa en massa med en häst. Riktigt snäll och det gick bra! Men med pencillin och lovningen om att jag ska ta de lugnt, så kändes de en massa fel :p Och var en massa jobbigt! Sen var edt en spruträdd polle som det blev jobbigt med. Började med en trolig brodd-skada som sedan har gått vidare och blivit inflammerat och illa. Sen när vi röntgade det och grejade på så finns de risk för spricka i gaffelbenet. Tyckte så synd om tjejen som ägde hästen. Han var en stor Z-häst och hon var en tjej på ca 1.50.. Hon hade iallafall en söt pojkvän med sej och dom passade verkligen ihop och han var där och tröstade henne! Fint i en icke-fin situation!
Sen var det även en häst där som hade fått brännskador på "höften" av transportåkningen och nu hade han feber och matvägrade. Riktigt läskigt såg det ut, men världens snällaste häst! Han var tydligen en vinnare :)


Ikväll har jag packat lite smått och försökt få ihop allt de här. Som de känns nu så åker jag till lgh och sover där :) Få packa in allt, så att stugan är tom när vi ska städa den på lördag.. Längtar inte. Mamma tror att det ska ta hela dagen och pappa kommer bara att vilja åka hem. Han hotade med att dom skulle komma kl 6 på morgonen. Gah!
Aja, Vampire Diaries var bra ikväll iaf! Och troligen så kommer tv att hänga med ändå till lgh! Och sen ska ja kanske på konsert till sommarn! GILLAR! :D



Kommentarer
Postat av: Ida Ring

Det låter som du har haft tur med praktikplats :) Men jag måste rätta en liten grej bara, skilj på griffelben och gaffelband ;) Puss

2010-03-27 @ 23:23:32
URL: http://iidaring.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0