Praktik på ATG - Dag4!


Jag har fått höra mpnga historier idag, t.ex om hur det var förr, om pengar och om hästfolk och så! Haft ännu en bra dag och det är egentligen helt otroligt! Hade hästar från kl 9 till halv 1 då det var lunch! Efter det var det städning och vaccinering av 2 st hästar :) Det som hände idag var att jag sprang med 3 st hästar vid hältutredning och sen några andra olika saker har hänt, ungefär som dom andra dagarna och jag börjar lära mej rutinerna! Det som var annorlunda för idag var att det kom in en häst med ett sår som var jätteinfekterat och det blev rengjort och bandagerat och hästskötaren fick en massa att komma ihåg.. Såg grymt äckligt ut när han tog bort den döda huden som satt kvar över såret, uscha! ;o Skulle ta lång tid att läka eftersom såret var så stort! Men även den hästen skulle kunna komma tillbaka helt :) Precis som alla hästarna igår som t.ex hade skruvar i benet, ett griffelband som hade gått av och någon hade en sena som hade varit av. Snacka om återhämtningförmåga!


Ikväll blir de lugnt och jag har sett Vampire Diaries-avsnittet en gång till, till middagen :) Puss på det!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0