Borde lugna ner mej, kanske ta en taxi hem

Är tillbaka i Sverige. I kylan, i lägenheten och på den plats där allt jävlas. Igen. Mina nya jeans "gick sönder", motorvärmaren fungerar fortfarande inte och jag ska äta en micropaj till middag. Får man skrika?

Är så grymt bortskämd efter drygt 2 veckor i värmen. I varma älskade Thailand, stället där alla är vänliga, där det är billigt och där man bara mår så bra! Ätit ute 2 gånger om dagen i 14 dagar, så därför känns inte riktigt micropaj lockande. Och anledningen till att jag ser mycket negativt i min tillvara här hemma är att jag har varit på resande fot sen klockan 2 igår, Thailändsk tid (klockan 10 igårmorse Svensk tid). Kanske lite jetlaggad oxå, vem vet. Sa jag förresten att små barn blir väldigt ledsna och panikslagna på flygplan? Att dom skriker hela tiden? Jag tyckte synd om dom små liven och lite om mej själv med.. haha.

Så därför känner jag att jag just nu bara vill fly tillvaron. Igen. Jag känner mej inte hemma här. I en liten lägenhet där duschen är i källaren, där snön ligger ute och det kylan tar och alla in i en dvala i mer än hälften av året. Ibland undrar jag vad som är så lockande med Sverige.. Jag bara undrar!

Dessutom slänger facebook ut mej hela tiden. Kanske tycker han/hon att jag ska packa upp min resväska och rycka upp mej?

Jo jag ska! Lovar. Jag ska alldeles snart vara alldeles sprudlande. Alldeles, alldeles snart.

Om min resa kommer jag att berätta massa om framöver, för jag har verkligen haft det underbart! Men först ska jag landa, ta mej samman och komma upp på fötter igen. Sticka in foten i verkligenheten. Bilder har jag oxå en massa! :D

p.s. Malin <3 Bananlöv d.s.

Kommentarer
Postat av: Therese

jag är iaf glad att du är hemma :) <3

2011-02-22 @ 20:38:50
URL: http://becomingthebest.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0