Dröm 23/5-2011

Vaknade i natt av att jag blev skjuten. Inte på riktigt, men nog fan kändes det så. Drömde att vi var på flykt och en massa grejer och sen PANG! Satt mej upp i sängen och insåg att det som varit ett skott för mej, var en person som slog igen sin lägenhetsdörr sjukt hårt. Jag dog lite och när jag vaknade hade jag fortfarande kvar jagandehetskänslan och känslan av att ha blivit skjuten. Den är kvar fortfarande och det är sjukt verkligt förutom att jag inte är skjuten, på riktigt.

Enligt olika sidor på internet betyder min dröm så här:

Bli jagad
Att bli jagad – stress. Du har svårt att hinna, eller orka, med de krav som ställs på dig. Jagas du av familjemedlemmar är det skuldkänslor och privatlivet som stressar dig. Okända jägare handlar om en allmän fruktan för ekonomin och framtiden medan arbetskamrater och chefer är jobbrelaterad stress.
Att jaga själv – lösa problem. Att jaga något eller någon betyder att du bör/kommer att hitta drastiska lösningar på dina problem. Ju roligare du upplever jakten desto viktigare är det att du konfronterar sådant som stör dig i din vardag. Jaktglädje är en undermedveten tolkning av rättfärdig ilska, särskilt hos kvinnor.

Våld
Att bli skjuten eller slagen i drömmen betyder olika saker beroende på sammanhanget. Är det en strid på lika villkor betyder det att en känd konflikt har blossat upp. Är du försvarslös känner du dig utsatt och att andra har en starkt avvikande bild av dig än vad du själv har. Att slå eller skjuta andra: Du vill ta itu med problem. Du är redo att gå vidare och du kommer att lyckas. Om ditt våld inte får någon effekt alls betyder det att du har rätt mål men använder fel metod.

Att bli skjuten kan även vara en känsla av att man är rädd att bli sårad i vardagen.

Stod även att man ska skylla på sin kropp om man drömmer mardrömmar, eller att man ska ändra på det man inte tycker om i vardagen. Personligen blir jag bara trött på att drömma saker som gör mej utmattad. Efter 8 timmars sömn vaknar jag fortfarande trött och hela dagen känner jag mej som en snigel. Inte slemmig, utan seg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0