Alla börjar tro att jag är tokig

Anledningen?

Jo, det var en mening min lära vän Anna säger varje år innan vi ska till Vemdalen.

-Hoppas vi inte får magsjuka, det är det enda som kan hindra oss! Förkyld kan man ju åka, inte kul, men man kan ju alltid åka! Med magsjuka går det ju liksom inte...

Och vad säger mina hjärnspöken??

-Jo, jag har magsjuka!

Det roliga är att jag inte har det. Men huvudet leker med mej, det säger att jag har det. Så det slutade med att jag ringde med mamma som var på dagis och frågade om hon hade vitpeppar hemma.

-Ja?

-Jag vill ha det, man ska ta det mot magsjuka!

-Har du det?

-Nej.. Men jag kan få och då får jag inte åka till Vemdalen!

I full panik tar jag bilen och åker till dagis och får låna några korn där. Alla skrattar åt mej, dom på dagis förstår paniken lite, men dom här på mitt jobb tycker att jag är knasig.

Det som utlöste paniken: En person är sjukskriven för förkylning och ont i magen.

Ingen har egentligen sagt ordet magsjuka....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0