Morgonen är inte min dag.

Alltså. Jag är seg på morgonen. Springer ut lägenheten 2 minuter för sent. Kommer ut. Snö. I massor. Bilen är täckt. Granntanten på parkeringen har parkerat så nära att jag inte kommer in på passagerarsidan. Får snö i skorna när jag ska ta ut motorvärmaren. Bildörren har frysit fast. När jag väl får upp dörren är sätet översvämmat av snö.... Får bort det, sätter mej på ett blött säte och då går inte dörren att stänga!? Handtaget har fastnat. Men händig som man är fixar man det. Fastnar bakom en lastbil första milen, går assegt. Men egentligen bryr jag mej inte, för jag var ju redan sen? Gasar om den tillslut och kommer fram på jobbet 8 minuter för sent. Dom skrattar mest åt min "tragiska" historia. Sen kommer lyckan. Det har bara snöat typ 2 cm här i Östavall! = ingen plogning! (med traktorn iallafall, alla andra är ute) och Robin var snäll och tog macken! Wihoo!

Insåg då att det ändå har blivit förmiddag istället för morgon. Så vem vet, förmiddag kanske är min dag?

Puss puss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0