Smart is the new sexy

Efter jobb i fredags var jag typ död, hade tänkt träffa vänner och se på film eller liknande, men när telefonen ringde kl 19 var jag redan halvdöd i soffan med en huvudvärk som verkade hata mitt huvud mer än allt annat. Kikade en massa på Big Bang Theory och tippade i säng vid 22.



Vaknade av klockan 9, sovit som ett litet av med drömmar med pengar och gisslan, där vi tänkte byta oss fria med en flaska mjölk...
Åt frukost, fixade mej själv lite aningen slappt (min icke makeup-vecka går suveränt) och mamma kom ocg vi gick och hälsade på Sofia, leif och lilla Agnes! Så kul att träffa Sofia igen! Plus att Agnes var så fin och snäll, helt otroligt! Träffade även Siri för första gången, så söt! Sytade Agnes en lång stund, så mysigt! Förstår verkligen kärleken till en bebis! Men när jag hörde om att man kan gå upp 20 kg under graviditeten och att förlossningen kan vara 29 timmar så känns det inte alls lika lockande länge.. (a) Men verkligen ett fint litet underverk! Jag blir dessutom lika fascinerad när en liten bebis tillverkas av en spermie liksom. En sak man inte ser med blotta ögat kommer ut som en 3-kilos liten människa 9 månader senare, helt otroligt! :D

Efter fika och mys hos Sofia, möttes jag och Jenny upp och gick mot stallet. Hade nog nerverna utanför kroppen.. Men lilla hästen kom in, jag borstade, Jenny fixade hovarna. Sen skulle jag sadla och tränsa, tog tid på mej, hur fort glömmer man inte liksom? :o
Sen ut i ridhuset. Ojojoj, ridhuset såg så stort ut! Hoppade upp med hjälp av pall och sen satt jag på den enorma hästen! Wow liksom! Men ändå kändes det lite som hemma. Skrittade runt lite, eller mycket. Tobbe är så söt! Sen testade jag att trava ett varv, hahah! Trodde jag skulle flyga ur sadeln! Massiva steg! Fick korta stigbyglarna, sen testade jag igen, gick mycket bättre. Inte snyggt, men balansen hittades igen någorlunda iallafall! Men kände att benen ville dö lite! (musklerna, vart är ni?) Skrittade lite till och sen kom Jenny på att vi kunde galoppera! Jag svalde, sen bara, hur farligt kan det vara? Hmm, fattade galopp, ställde mej upp och sen var det 200km/h och jag lovar att ridhuset verkligen var litet! hahahaha! Kändes som om att han tog långsidan på 3 galoppsprång, kurvan liggandes osv osv. Skräckblandad förtjusning. Hade glömt hur man stannade, hahahah! Gick bra och lite lugnare gick det åt andra hållet! Jenny fick även instruera hur jag skulle göra en flyttning, mitt minne har gömt alla kunskaper i en liten låda med lås djupt nere i mitt minne! Men det gick bra, skrittade sen lite och hoppade av på ben som var mer som spagetti. Kramade om söta lilla Tobbe och sen vidare in i stallet :) Tog hand om honom innan vi promenerade tillbaka :)
Nu, 2 dagar efter, kan jag inte gå typ, ljumskarna är som stora onda klumpar som verkligen hatar när jag går eller sitter, haha. Mamma tyckte att jag gick som en höggravid idag, haha! Men tack Jenny för lånet, det var kul att sitta på hästryggen igen! :)



Lördagkväll med blet film med Robin, kikade Bad Teacher med Cameron Diaz, Justin Timberlake och han ur How I Met Your Mother i huvudrollerna, bra film! Sen första Alien-filmen, haha. Gillar inte skräck, men tog mej igenom den, lite löjlig var den, men ändå skrämmande!
Tippade i säng vid typ 1-2-tiden.



Söndagen sov jag, kikade på Big Bang Theory och sen åkte jag och pappa till Kälarne och kikade på en hund :) Så söt liten flicka! Eller liten, när hon stog på bakbenen var hon nästan lika lång som mej! :p Var där en timme, snackade hund, drack saft och klappade hund :) Somnade på vägen hem, sov ca 45 min, skönt! Huvudvärken var fortfarande kvar, in i lgh, gjorde en pizza och la mej sen framför tvn och kikade mer på BBT, där Sheldon frågade Amy om hon ville bli hans flickvän, så fiiiiint! :D
Städade lite sen och såg 2 avsnitt av Futurama innan sängdax, tror jag kommer att fastna vid den serien oxå! :p Sov med fotinpackning, så nu är fötterna mjuka som en babys! Sov inte så bra inatt heller, men fick upp mej själv ur sängen 06.10, såååå tidigt!

Well, nu ska jag jobba lite! Puss och kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0