Trissel, trassel, prassel!

Igår kom jag till Hemskogsvägen, där jag bor, av någon dum anledning. Dörren var låst, alltså porten, när jag kom dit. För första gången sen jag flyttade in. Inte mer med det liksom, plockade fram nyckeln, stack den i låset och ingenting? Testade den andra nyckeln, men den passade inte ens. Stog där ett tag, kände ilskan komma och sen kom jag på att jag kunde ringa Petter, mitt i natten, snäll jag är. Han var i fjällen och jag var lost, skrämde någon som kutade in och jag hann inte med, självklart i en annan port. Blev tokig, ryckte i alla dörrar tills jag kom på den smarta ideen att jag kunde gå in i B och sen gå källarvägen till mej. Då hade jag stått ute i 20 min och frysit och hatat Åfa som måste vara dom dummaste i världshistorien. Kom iallafall in efter att ha burit mina saker upp och ner för trappor, genom källaren osv.

Imorse ringde jag och berättade detta för hon som har hand om uthyrningen. "Jaha, oj" är reaktionen, sen kommer frågan; "Har du pratat med någon annan i huset om dom har samma problem?" Jag bara, Öh nej? Jag kom hem halv 12 på natten och åkte halv 7 på morgonen. Brukar inte vara så mycket folk överhuvudtaget dom tiderna, förutom på helgerna då, för då jävlar!

Så nu är min ingång i B och sen genom källaren tills dom inser att jag jobbar i Östavall och inte kan vara ledig för att dom två sekunder ska inse att min nyckel inte passar och sen kanske göra något åt det?

Ska ringa dom imorn igen och se vad som händer!

Trissel, trassel, prassel!

Pappa har bjudit på glass idag, glad tjej! Annars har jag grottat mej i pappersarbete och imorse fick jag ett samtal om jobb på annan ort i 4 dagar, hoppade på och var nervös tjej i typ 4 timmar innan energin tog slut, haha. Glad tjej, nöjd tjej, spänd tjej!

Puss och kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0