Sheldon smittar av sej

Såg igår på Big Bang Theory att om man enligt Sheldon har ett jobb där allt går automatiskt som typ ett jobb där man gör samma sysslor varje dag och man inte behöver tänka så mycket så kan hjärnan lösa problem medans man jobbar och på så sätt lösa sjukt svåra problem samtidigt. Tydligen hade Albert Einstein gjort det. Därför började han att jobba på ett fik och löste problemet. Jag tänkte att jag kanske kan lösa samma sak? Jag gör samma sak en gång i månaden iallafall, ibland en gång i veckan, visserligen är det inte som att man gör allt på löpande band eller hur man ska säga. Men ändå? När jag gör saker som jag kan, så borde det ju fungera lite iallafall? Spännande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0