Nyårslöfte - Vecka 15

 

Fullkornspasta med räkor och avokado

Denna rätt kan serveras varm eller kall.

4 personer

Ingredienser

 
300 g fullkornspasta
3 st avokado
1 dl creme fraiche
1 msk pressad citron
1 tsk salt
1 krm cayennepeppar
1 msk gräslök

Tillbehör:

Skalade räkor, 400 g



Tillagning

1. Koka pastan enligt anvisning på förpackningen. Spola den kall.
2. Skala, kärna ur och gröp ur avokadon. Mixa den med minifraiche, citronsaft, salt och peppar.
3. Värm upp pastan tillsammans med avokadocreme och gräslök i en kastrull. Servera i djupa tallrikar tillsammans med räkor.

Ca 520 kcal per portion, 17 g fett, 35 g protein, 56 g kolhydrater

 

--- 

 

Övrigt: Gott blev det, väldigt lättlagat. Mogna avokado är en förutsättning. Mäter inte upp saker, utan jag höftar det mesta, går bra även det!

Och eftersom jag inte har en stor kastrull (har inte plats med en i mitt gulliga kök) så blandade jag bara ihop den varma pastan med röran och det gick bra det med!

Får se imorgon om det är lika gott dagen efter, håll tummarna!

 

Note to self: Det tar långt tid att skala räkor, lättare med färdigskalade även om det är så att dom inte ger samma smak. Koka inte spaghettin i en för liten kastrull, blir sjukt mycket mer städning på det viset. 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0