Nyårslöfte - Vecka 50

Min tanke; Att göra en skinka i ugnen är lätt som en plätt!
Sanningen; Det är kladdigt, geggigt och kan lätt ge en spykänsla..
Slutsats; Jävligt gott! 
 
Julskinka
 
1 ägg
2 msk senap
2 msk fransk senap (jag tog dijonsenap = starkt!!)
1 msk strösocker
Maizena och ströbröd

Jag köpte en färdigkokad skinka, med späck och klägg. Så först av allt så skär man bort det plus fett om man inte gillar att ha sånt kvar.
Sen sätter man ugnen på 225 grader.
Blanda samman ägg, de båda senapssorterna och socker.
Torka av ytan på skinkan med hushållspapper och sikta över majsstärkelse så stannar griljeringen kvar.
Bred senapsblandningen över skinkan och strö över ströbrödet.
Griljera skinkan mitt i ugnen ca 15 min eller tills skinkan fått fin färg.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0