Vecka 6 - Nyårslöfte

 
Veckans maträtt!
 
Lax med kräftstjärtsröra! Sjukt gott blev det, nedan delar jag med mej av min del av receptet då jag gick ifrån original-receptet en aning :)
 
Lax:
Laxfilé eller laxbitar som man penslar med någon grillolja, jag valde vitlök. Sen kryddar man med lite citronpeppar och in i ugnen i 15-30 min på 200 grader, beroende på tjocklek på laxen.
 
Kräftröra:
100 g kräftstjärtar
4 hårdkokta ägg
1/2 dl lättmajonäs
1 dl gräddfil
2 msk dill
2 krm citronpeppar
Citronsaft
 
Man hackar äggen grovt, man kan även hacka kräftstjärtarna om man vill. Sen blandar man det med majonäsen och gräddfilen och smaksätter med dill, citronpeppar och citronsaft som man vill. 
 
Enligt receptet ska man även ha gräslök och kallrökt lax i röran, men eftersom jag känner att kassan börjar bli tom, så gjorde jag på mitt eget sätt! :)

Kommentarer
Postat av: KarinW

Såg jättegott ut det där Malin, ska testas!

Svar: Härligt att du tycker det! :D Blev riktigt gott!
LittlePuh

2013-02-05 @ 14:27:04
URL: http://chiliconkarin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0