Hej alla glada semesterfirare och ni stackare som fortfarande jobbar!

Jag ska slå sanningen rakt i ansiktet på er och den är så här bra; Jag har haft en sjukt bra helg! 
 
Det som har hänt är egentligen väldigt enkelt; jag har inte druckit en droppe alkohol, vilket har gjort att jag har haft en ganska så bra energi! Om jag har fått saker gjort? Nej, haha, det är som vanligt. Men jag har fått träffa nästan alla fina själar i min familj. Det hela började på kalaset för lilla Minna som fyllde 2 år i fredags och min bror som fyller hela 35 gamla år imorgon. Där var alla samlade, men mitt lugn hade långt ifrån infunnit sej. Jag stog i valet och kvalet mellan att åka till stan och umgås med vänner, åka till Ånge och umgås med vänner eller att åka och hälsa på en annan vän. Slutade med att jag tog min trötthet och läste en tidning och gick och la mej, haha. Men kalaset var fint, fikat var gott och barnen var speedade!
Lördagen började med en sovmorgon, sen en varsin timmes-promenad med mina voffsingar innan jag åkte upp till pappa och lät han bjuda mej på middag innan vi åkte till en tjärn och fiskade! Hampus och alla andra för den delen, klagade på mitt sätt att kasta och även på mitt sätt att trä på masken på kroken, haha.. Men den som drog mest fisk, främst flest öringar (och ja, jag skryter! Men det är min blogg, he he) var jag! Sjukt nöjd, sjukt stolt och jag tycker att det är askul att fiska! Att lämna mobilen i bilen, att spendera några timmar i naturen och sen spänningen och lyckoskriket när det verkligen är en öring som man har lyckas kroka fast! Wihoooo! 
Söndagen började jag med en morgonpromenad, sen drog jag och hämtade farmor och sen blev det dammen hela dagen! Har fått färg, har badat, busat med barn, blivit nedkastad från bryggan och varit lycklig och totalt avslappnad. Slutade dagen med att äta tårta hos brorsan med ett gäng barn och självklart ska den snart 35-årige brodern kladda grädde i mitt face och hår, haha! Men jag bjuder på den och lovar att jag ska hämnas den dagen då han halkar runt där med slitna höfter och jag fortfarande är ung och hoppar runt med grädde på en slev.. ;)
 
Men nu är helgen slut och jag är nöjd! 
 
Jag har fått lekt av mej lite av det barnsliga inom mej och på slutet av kvällen visade hästarna upp sej oxå! Till råga på allt kikade jag nyss ut mot vägen och såg en räv springa upp på gården! Vet inte vart den tog vägen och hundarna har inte skällt, men ändå, en räv på min gård! 
 
Nu hoppas vi på en fin vecka! Wooooooop!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0