Nyårslöfte - Vecka 28

Tjohoo!
 
Denna vecka blir det en frukost och eftersom alla säger att havregrynsgröt är så nyttigt, bra, mättande och så vidare har jag varit på jakt efter en gröt som jag inte kräks av. HATAR vanlig gröt, nästan av alla slag.
 
Men nu ni! Detta recept är hämtat från; http://josefineandersson.se/2013/june/basta-groten-2.html , så jag är väldigt tacksam!
 
Jag däremot, som vanligt, har inte allt hemma, så jag hade ingen banan och ingen kardemumma.. Ska testa det efter min semester! Men ni kanske kan testa innan? :)
 
Tyckte iallafall att det var gott ändå, eller helt okey, speciellt om man skivade i lite kiwi! 
 
Recept och hur ni gör kommer nedan:
 
 

* 1 dl fiberhavregryn

* 1 msk linfrön

* 2,5 dl vatten

* 1/2 banan

* kanel och kardemumma

* 1 ägg

 

  1. Mät upp gryn, linfrön och vatten i en kastrull

  2. Mosa bananen - gärna en stor och ganska mogen sådan för bästa smak, annars ta lite mer

  3. Ös på med massa - alltså massa - kanel och kardemumma

  4. Koka upp

  5. Ta av från plattan och rör ner ägget tills du får bra konsistens



Lycka till!


Kommentarer
Postat av: Emilie

Hej!

Vi har uppmärksammat din blogg tack vare kvaliteten på dina goda recept. Vi skulle bli jätteglada om du ville gå med i hittarecept.se så att vi kan länka till din blogg.

Hittarecept.se är en sökmotor som samlar recept från de bästa svenska bloggarna och sajterna. Flera hundra bloggar har redan gått med och dragit nytta av den trafik vi skickar till deras sajter.

För att gå med behöver du bara följa länken här: http://www.hittarecept.se/ga-med-i-matbloggstoppen

Med vänlig hälsning,

Emilie
Hittarecept.se

2013-07-11 @ 14:27:51
URL: http://www.hittarecept.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0