En torsdag som tog vändning

Imorse vaknade jag på ett sånt där konstigt humör. Jag kände att den här dagen kommer att bli skit, även fast en fin sol sken ute och det inte blåste.. Jag kände att det fanns mycket som störde mej, många små saker som gör ont och ligger och gnager. Jag ska inte påstå att dom på något sätt inte finns länge, det gör dom. Men vid halv tio knackar det på dörren, jag i all förvirring sätter ner min tomma skål med frukost som jag hade i knät och går och öppnar. I ett nattlinne med snobben på (ja, jag vet inte hur jag lyckas) och där står vaktmästaren eller rörmockaren, hyreshusets allt-i-allo. Jag ursäktar min klädsel och han skrattar, fixar det han ska och kommer sedan med bästa nyheten: att jag kommer att få mitt badrum renoverat inom en snar framtid! Han måste ha sett min lycka, jag kände att världen genast blev lite ljusare och att det fanns hopp om allt. Förutom det fixade han även min lysknapp och lovade att komma och fixa min fläkt som endast är halvt fixad tydligen. Oh lycka! Firade detta med en underbart härlig promenad i solen med min fina vän Jossan, så glad att jag har träffat henne! Vi pratade om våra små "gnagningar" och även om vi inte kan lösa dom, så känns det iallafall för mej så mycket bättre, hoppas den känslan är ömsesidig :)
 
Nu ska jag ta och laga lite lunch, så förhoppningsvis kommer det komma upp ett till inlägg idag! Sen ska jag plugga eller läsa lite fiftyshadesofgrey, min nya bibel. Eller något. Förhäxande är det iallafall. 
 
Hoppas ni har en fin dag där ute i världen! För jag tänker fortsätta ha en fin dag, skita i allt smågnabb och bara njuta av känslan av att få ett nytt badrum, wihoo! Så sjukt glad! :D 
 
Nedan kommer lite bildern från min helg, hade en underbar helg med underbara människor, djur, fest och skotrar! :) Bilder på fina hästen som jag klappade lite på, kommer såsmåningom! Den som väntar på något gott.. :)
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0