Nyårslöfte - Vecka 20

Lagade ny rätt på fri hand idag.
Plockade fram en knul med älgkött ur frysen, tinade den lite snabbt i vatten medan jag var ute på en timmes promenad. Strimlade den sedan och stekte på köttet med massor av kryddor. Egentligen ska man tydligen marinera köttet ett dygn för att få en bra smak, men fick till en bra smak på det här sättet med! Stekte som sagt på köttet, sen blandade jag ner färdig wook-blandning. När det hade blivit varmt blandade jag ner tomat, gurka och paprika plus turkisk yoghurt för att få det krämigt. Ännu mer kryddor på! Hade blandannat salt, peppar, BBQ-krydda, vitlökskrydda, paprikakrydda, grillkrydda. Plus att jag hade i lite sambal oelek och chilisås :) Blev kryddigt och eftersmaken är rätt sakftig! Men det blev jättegott och det är inte onyttigt då det egentligen bara innehåller kött, grönsaker, turkisk yoghurt och kryddor :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0