WakeUpCall

Läste precis en krönika av Mia Skäringer, hon har lyft ett så jävla bra ämne. Läste det hon hade skrivit och gick ut och satte mej på balkongen, mår hur bra som helst i solen med musik på och självklart får jag lust att lägga ut det på instagram eller Facebook. Och där kom det, varför vill jag det? Måste jag visa för alla att jag har det så bra just i den här sekunden på min balkong? Varför la jag inte upp en bild igår då jag låg ihopkrupen i soffan och ville dö en sväng? Blir så le på allt sånt här. Vi mår inte bra hela tiden, men självklart är det dom sekunderna vi vill bevara med bilder. Men måste vi trycka dom stunderna i ansiktet på alla andra?
Så just därför kommer det inte komma med någon solig underbar bild från min balkong till det här inlägget, inte heller tänker jag berätta hur underbart varmt det är i solen och hur härligt det blåser svalkande emellanåt. Nej. Tack Mia för ett wakeupcall!

Trackback
RSS 2.0