Nyårslöfte - Vecka 52

Julen närmar sig för varje sekund som går! Men vad passar inte bättre än Rawfoodbollar mitt i allt socker och godis som julen medför? :D
 
Blir ca 13 stycken om allt går som det ska, för mej blev det 10 stycken då min mixer och min matberedare inte riktigt samarbetar med mig i vanlig ordning. 
 
Ingredienser;
130g cashewnötter
130g mandlar
130g russin
130g torkade aprikoser
citronsaft
 
Man ska ta hälften av mandlarna och mixa dem till ett pulver, lägg dem sedan åt sidan (jag glömde detta).
Sen mixar man allt till en grovkornig sörja, citronen tar man efter smak för att att få lite syrlighet. 
Rulla till bollar i lämplig storlek och rulla dem till sist i mandelmjölet. 
 
Mums! :D
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0