Nyårslöfte - Vecka 31

"Köttfärsgryta Bombay" blev det denna vecka!
 
500 gram köttfärs
Matfett att steka i
1 tsk salt
1 tsk curry (jag använde tacokrydda också)
1 krm peppar
1 gul lök
1 vitlöksklyfta
3 st paprikor av olika färg
0,5 st squash (jag tog morötter, fungerade asbra!)
1 burk krossade tomater
1 dl köttbuljong (jag tog en halv tärning)
2 bananer
2 dl majskorn
 

GÖR SÅ HÄR

  1. 1. Fräs köttfärsen jämnt smulig i lite matfett. Lägg över i en kastrull och krydda med salt, curry och peppar.
  2. 2. Skala och hacka löken. Kärna ur och skär paprikorna i små bitar. Tärna squashen.
  3. 3. Fräs lök, paprika och squash i lite matfett tillsammans med pressad vitlök. Lägg över i kastrullen.
  4. 4. Tillsätt tomatkross och buljong. Låt puttra samman 8-10 minuter.
  5. 5. Skiva bananerna och rör ner dem i kastrullen tillsammans med majskornen. Låt allt bli genomvarmt. Smaka av.
 
Till detta hade jag ris och ett glatt humör!
 
 
Receptkälla: kokaihop.se
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0