Skat-bo-bygge eller hemtenta?

Klockan är snart nio. Jag sitter med min roliga (jag hoppas ni hör ironin!?) hemtenta och kommer på mej själv med att sitta och kolla på skator som bygger bo. Har (pinsamt) nog suttit och kollade på detta fenomen förra veckan också. Det är fantastiskt vad duktiga dom är. Man ser dom hitta en pinne, försöka flytta den i munnen så dom håller nära kanten för att sedan kunna flyga till boet med det. Under denna process är det inte ovanligt att skatan snurrar runt ett varv så man tror att den ska ramla ner. Att denna process ska vara rolig att titta på? Ja. Men jämför man med att skriva en hemtenta som man hela tiden fastnar på, än att kolla på skator som bygger bon för sina barn, ja då kanske ni förstår. Jag kan tillägga att trädet med skatorna och boet finns på min bakgård, så det är inte så att jag måste gå så långt för att se detta fenomen. Det räckte att jag klev ut på balkongen, snyggt klädd i pyamas och kikade lite. 
 
Aja, tillbaka till tentan. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0