Nyårslöfte - Vecka 21

Denna vecka lagade jag maträtten sent, men det blev lika gott för det! Om inte godare! Hade kunnat krydda lite mer, men det vet man aldrig då man glömde att smaka av :) Räktacos blev det, inspirerad från det jag såg på något program som jag och Jossan kikade på idag på lunchen, något med han kocken Ramsey (stavning?). Riktigt gott! Säkert inte som han hade gjort det, men lätt godkänt för en vanlig Svensson! Testa gärna, väldigt lättsamt och kul att variera tacos från köttfärsen! :)
 
400 g skalade räkor, t ex frysta och tinade
0,5 dl olivolja
1 gul lök, finhackad
2 vitlöksklyftor, finhackade
0,5 tsk mald spiskummin (jag använde tacokrydda+paprikakrydda)
1 msk tomatpuré
saften från en halv lime (jag tog citron)
nymald svartpeppar (hade inte jag i)
ca en tredjedels kruka färsk koriander, finklippt (hade inte jag i)

Värm oljan i en stekpanna och stek lök och vitlök mjuk tillsammans med spiskummin. Låt tomatpurén fräsa med ett par minuter. Häll på limejuicen. Stäng av plattan och tillsätt räkorna. Låt alltsammans bli lite varmare än ljummet, men det får inte koka. Peppra och strö på koriander.
 
Sen lägger man det i en wrap, på med lite grönsaker och cremé fraiché, enjoy! :) 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0