Praktik på ATG - Dag2!


Kom in på kliniken och en häst håller på att kolla knäna, så jag byter om och sen ska hästen kastreras. Sövningen var brutalhemsk eftersom jag inte visste hur de skulle gå till. Men allt gick bra och jag var med på min första operation :) Sen en städning och sen en till kastrering vid operation, men med en annan sövningsmetod och det var spännande! Sen var det storstädning överallt och efter de lunch! Sen var de ett gäng hästar som kom in och var halt och fick springa på gången, vissa knappt märkbart halt medans andra var synligt halt när dom kom in. Spruta leder, knän och kotor på vissa blev de också och en häst var verkligen livrädd för oss..! :p Ena hästens ägare kunde inte stanna och springa med sin häst, så de blev mitt jobb. Den söta lilla hästen hade så ont, så den reste sej och grejade en massa, inte kul alls.. Men de gick! Visserligen var det inte de roligaste i världen, men kändes som ett steg framåt för mej iallafall :)
Träffade även Dixie som är Ingegärds hund (hon jobbar där) och gud vilken söt schäfer! Och en massa lydig :)
Fick även höra när vi skulle hem att jag var ledig imorn (onsdag) och de var ju inte fy skam! Men blev en aning chockad ändå!

Puss på er!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0