Helgen som gått, helgen som kommer och 1 år sen älskade Thailand! <3



Tog ledigt fredagen! Varför? Var klar på kontoret och tyckte att jag förtjänade helg :) Då slog kylan till och precis som alla andra säger på facebook med statusuppdateringar och bilder så var det kallt ute i helgen. Plågande kallt och alla vet det, även dom som inte är här, haha.

Fredagen var härlig. Klockan ringde strax innan 7 och då var det tvättning. Kunde inte somna om efter pga att jag redan hade sovit nästan 10 timmar. Så jag tvättade, tränade, åt frukost och sen vet jag in all tvätt igen! Kollade mer tv och sen städade jag hela lägenheten! Nördade igenom allt greys sen, eller alla avsnitt jag hade på säsong 8.

Lördagen varknade jag vid 10 efter att ha sovit 12 timmar, fortfarande lika kallt ute. Körde motionsband och styrka innan frukost. Kolalde på filmen Salt samtidigt, faktiskt peppande att se en smal Angelina Jolie springa omkring. Frukosten blev inte förän halv 1, bättre sent än aldrig. Sen tv och en stund med symaskinen (gick bättre än väntat). Sen även fast det var 27 minus fick jag för mej att gå ner till stallet och kolla på Jenny då hon red. Kallt var det, men bara "svalt" i ridhuset. Skönt, haha. Hoppning för Johanna var det. Jenny är sjukt duktig och modig. Men att kolla brodden på Tobbe under ritten är väll kanske lite i modigaste laget? Det var då jag insåg att hästar kanske inte riktigt är min grej längre.. Allt gick bra och alla var duktiga!
Hem sen och då kändes det ännu kallare! In i duschen och sen gjorde jag gomiddag, nå räkgrejs, sjukt gott iaf! :D (även det jag har till lunch idag)
Kvällen spenderades framför teven och så, kommer inte riktigt ihåg vad jag gjorde. haha.

Söndagen vaknade jag tidigt, ca 9 efter typ 8 timmars sömn. Tror jag har hunnit sova ikapp! Hade mysstund i soffan med frukost, tidningar och barnprogram. Mittidan gjorde jag zumba, även fast träningsvärken typ dödade mej. Kände mej skönt slut efteråt och sen gjorde jag inte mycket mer. Hade en pratstund med Ajax i telefon och jag blir så effektiv då! :) Sen kom Pära och vi spelade bingolotto och åt päron i ugn med aftereight, sjukt gott! Men trodde Pära skulle dö av min reaktion då jag skrev som ett as då jag hade 5 stycken 4:or! Haha :D Men jag vann inget, men fan vilken adrenalinkick!
När han gått, så diskade jag helgens disk och sen blev det 2½men och NCIS LA, halvsov under sista halvtimmen, trött som jag alltid är på kvällen :)

Imorse ringde klockan 6, tänkte somna om 2 minuter, men efter 5 minuter av dvala insåg jag att klockan inte tänkte ringa och klev upp av mej själv. Strongt.

Insåg då jag kom hit att jag typ var fyllt av lycka och är alldeles fnittrig. Då slog det mej. 2 saker! Det är vecka 6 OCH det är ett år sen älskade Thailand!








L
ite bilder från mitt älskade Thailand. Mest bilder på mej, men det är för att dom kommer från mitt profilalbum på facebook (a)
Saknar Thailand en massa! Värme, sol, god mat, ledighet och avslappning!




Och nu är det vecka 6! Vilket betyder att vi åker till vemdalen och har en sjukt bra helg med gott dricka, massa skitprat och trevligt folk! :D
Bilden är från första Norgeresan vi gjorde tillsammans, 2009 :)

Puss och kram alla!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0