Jag och min mage

Ska försöka ordna mitt liv nu. Så här, jag har haft ont i magen i 5 eller 6 år nu, sen vintern i 9:an, vilket känns som ett jävligt långt tag... Var till doktorn i 3 år hit och dit och dom hittade ingenting, så nu har jag gett upp med sjukhus. Utöver det har jag testat homopat, som sa gluten. Testade det i 3 månader, efter va 8 veckor kom ondheten tillbaka och efter 3 månader var jag tillbaka till det vanliga. Testade laktosfritt, samma sak där. Blev bra, men efter ett kort tag kom ondheten tillbaka och när jag återgick till "vanlig" kost så sa magen ingenting. Vid kraftig/hård/ansträngande träning har magen gjort ont typ sen 9:an, spelar ingen roll om det handlar om jogging, idrott, ridning osv.. Och nej, det hjälper inte att fisa eller att gå på toaletten eller vad annat folk säger....... Det som jag vet hjälper är att krypa ihop i fosterställning och försöka sova, då har det oftast släppt då jag vaknat. När jag får ont? När som, hittar ingen röd tråd. Under träning, när jag ser på tv, på fastnade mage, på nyäten mage, tom när jag sover har jag vaknat och har haft jätteont. Så vad detta beror på? Jag har ingen aning.

Läser artiklar om detta med jämna mellanrum, folk säger att en tablett eller activia eller alla andra produkter hjälp dom jättemycket. Jag märker ingen skillnad. Och att äta ipren och alvedon som en doktor på sundsvalls sjukhus rekommenderade höll på att förstöra min mage totalt. Hur tror du en ond mage mår efter 4 månader av att knapra en alvedon och en ipren 4 gånger om dagen? Det var en jobbig tid.

Nu funderar jag på LCHF, min kära vän Therese går på det nu och hon tycker det är bra, samma med 70% av det man kan läsa på internet. Det kan hjälpa dom med IBS (om det nu är det jag har), men det finns inget bevisat och IBS-personer (ca 25% av befolkningen) är känslig för olika saker. Som sagt, doktorerna och alla andra smarta människor står handfallna och ändå är det 1 av 4 personer som har ont. Kanske dax att dom hittar en lösning snart?

Iallafall, LCHF. Lite kolhydrater, massor med fett. Maten ska vara skitgod och som ett plus kanske man går ner ett eller två kilo (helst typ 7), men ändå. Känns sjukt krångligt. Inget vanligt hårdbröd eller bröd, helst ingen frukt. osv osv. max 5% kolhydrater i allt du köper. Inget godis och absolut ingen smörgåstårta :´(

Tål att funderas på! Ska försöka träna vidare innan jag ger mej in på det där och innan min helg i vemdalen börjar jag inte på något alls! :)

Om ni har någon ide på vad som kan hjälpa mej eller om ni själv har liknande! Skriv en kommentar! Det är alltid lättare med hjälp och stöd! :)

Puss


Kommentarer
Postat av: Sanna

Usch så jag tycker synd om dig, att det inte ger sig med magen :( Önskar jag hade nån mirakelkur! Puss o kram

2012-01-31 @ 13:31:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0