Nyårslöfte - Vecka 35

Laxburgare med limeaioli
 

Blev gott! Men aiolin vet jag inte om jag gillade riktigt 100%. God smak, men väldigt lös, men har aldrig ätit det innan, så det kanske ska vara så ;)
 
 
Hur man går tillväga:
1. Lägg laxen, lök, äggula, grädden, salt och peppar i en matberedare och mixa allt till en slät färs. 
2. Forma bollar (jag fick till 8 st, receptet sa 4..), platta till dem och vänd dem i ströbröd innan du steker dom i rikligt(!?) med smör i 4-5 minuter på varje sida (behövs inte så länge, ha koll bara så dom inte blir torra). 
 
Till aioli:
Blanda äggulan med oljan, vispa i lite i taget och vispa hårt och lite våldsamt. Tillsätt limesaft och vitlök plus salt och peppar efter behag. Klart!
 
Servera med sallad som jag gjorde eller med goda bröd till, mums!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0