Detta med nyårslöfte.

Eftersom mitt nyårslöfte i år var helt fantastiskt eftersom det gjorde att jag lärde mig något nytt och för att jag numer känner mej säkrare på allt som har med kök och mat att göra, är det svårt att komma på ett vettigt nyårslöfte för 2014. 
Det jag vet är att jag måste börja säga nej då jag inte vill, kan eller orkar göra något. Gick på en bra nit i somras, som jag dessutom inte får någon cred för, så jag vet att jag verkligen måste. Men jag vet dessutom att jag har svårt för det. Samtidigt som jag ofta säger nej till sånt jag egentligen vill för att jag inte vågar, tror att jag har råd eller för att det känns som om att jag kastar mej in i det.
 
Exempel 1 ; Kan du gå och handla det här till oss?
          Mitt svar; Självklart!
          Det jag borde göra; Tänka till! Kommer det här påverka något annat jag tänkt att göra? Kommer det att påverka någon annan plan som jag faktiskt har? Varför ska jag göra den här grejen?
 
Exempel 2 ; Vill du åka dit och göra det här då?
         Mitt svar; Nja, jag vet inte, måste fundera.
         Det jag borde göra; Ja! Låter skitkul! Låt mej kolla hur allt ser ut då, så kan vi fixa en plan sen!
 
Kan erkänna att jag redan blivit bra på 2:an, för om jag vet att jag egentligen vill och om det är något som får mej att må bra med folk som jag tycker om, varför ska jag inte göra det då? Men med ettan blir det svårare.. Jag vill så gärna hjälpa andra! Jag springer runt som en ovettig människa och letar saker till människor även fast jag vet att jag inte behöver. Så där är det väll egentligen bara det att jag ska dra ner på det hela en gnutta. Men ja, det är det där jag har kommit på, hitintills. Sen utöver det ska jag försöka skärpa till mej och fixa mina knän, vara mer hälsosam, älska mer osv.
 
 
Utöver det tycker jag att ni ska kolla in den här länken; http://www.mindopenerz.com/21-habits-of-happy-people/. En klasskompis hade länkat till den på facebook och jag tycler att det står mycket vettigt där. Så kolla in den och om ni inte tänker komma på något nyårslöfte själv, så tänk på de saker som står där. 
 
 
 
 
 
Run free
Be wild
Love
Learn
Forgive
Enjoy
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0