När Ölen din är kall min vän, Hurra Hurra!

 
Laddad innan avfärd! :D 
 
 
Efter en färd som endast innebar en minimal felkörning kom jag ner till min fina vän och blev bjuden på gofika! Kvällen blev det en fin kväll inne i Uppsala där vi (jag, josse och ida) satt på "uteservering" och drack drinkar :)
 
 
 
Dagen efter var det finväder! Så efter en telefondejt med tessan, så blandade vi oss en smarrig drink med mitt älskade vin --> Tr3 apor rose. Sjukt gott och vi kände att helgen bara hade börjat och att vi hade många dagar kvar! :D
 
 
 
Vi grillade den dagen och till förrätt blev det jordgubbar med vitchokladfondue :) Det var då vi hittade den maffiga jordgubben och insåg att storleken faktiskt har betydelse! Självklart delade vi på den :) Och om cidern på bilden, så är det sjukt underbart god!
 
 
På kvällen fick vi besök av en ko.. Hmm? ;P
 
 
Och en hund.. :)
 
 
 
Sen kommer vi till dagen D. Dagen som jag igen skulle få se Hoffmaestro, få en sjukt härlig kväll med min fina vän och skapa mer galna minnen tillsammans!
 
 
 
Så här glad är man innan man ska ta en blöt cykeltur till förfesten! Självklart med en smaskig strawberry daiquiri i handen :D
 
 
Sen kom vi till själva uppträdandet.. Inte alls så bra som jag minns, dessutom var jag för kort för att stå med allt folk, såg inget! Men jag och Josse tog chansen och sprang bak till en sten där vi sedan kikade på hela konserten och drack vin och hade det väldigt bra! :D
Ser ut som om det är jävligt lite folk, men dom flesta stog på vänstersida utanför bilden, plus att jag ligger ner och knäpper, haha! (y)
Kvällen avslutades med att vi åt pannkakor, sylt och grädde som vi blev bjuden på utanför Skogsvallen :)
 
 
Avslutade helgen med att ha bakismys! Ellena kom och hänge med oss och det blev pizza, chips, dipp och choklad! Hur mysigt som helst och jag fick se massa söta filmer också! :)
 
Så där tackar jag för mej! Har haft det så sjukt bra att jag inte ville åka hem! Låg och pratade till tre inatt för att vi inte ville att helgen skulle ta slut.. Som jag saknar denna vän! ojojoj!
 
Hem tog jag mej till slut iallafall, körde lite fel då jag missade en avfart och körde ca 8-9 mil längre.. Men har hunnit jobba 4 timmar idag och min fina "lillebror" har fixat min bil :) Nu ska jag iväg på middag med mamma och sen städa lite i huset innan jag nöjt ska krypa ner i sängen och ja... sova!
 
Helgens låt:
När Ölen din är kall min vän, Hurra Hurra!
Och hjärtat längtar hem igen, Hurra Hurra!
Ta din Öl och håll hårt i den, från Norrlands jord och till himmelen oh sjung Hurra, när Ölen din är kall
När Ölen din är kall min vän, Hurra Hurra!
Men säg den än är fylld igen, Hurra Hurra!
När frosten glittrar som kristall, när guldet glimmar oh shit va kall. Oh sjung Hurra, när Ölen din är kall!
När Ölen din är kall min vän, Hurra Hurra!
Och hjärtat har hittat hem igen, Hurra Hurra!
Ta en klunk och tänk sen på hur helt otroligt man kan må
Sjung hurra när ölen din är kall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0