Nyårslöfte - Vecka 41

Idag åt jag typ väääärldens godaste mat! Vet absolut inte vad det heter, men det är torsk och räkor i saffranssås :) Fick receptet av Anette och det var gudomligt gott! Och superduperlätt!
 
Recept:
Torsk (jag hade egenfiskad, yey!)
Cremefraiche med saffran
Grädde
Räkor
 
Till detta hade jag ris och tomater :)
 
Mängden bestämmer man lite själv, mitt blev galant. Jag hade fyra torskfiléer, tunna, 1-2 cm tjocka, svårt att säga. En liten burk (2dl) saffran-cremefraiche, 1-2 dl grädde och sen en medelstor burk räkor. Jag älskar räkor!
 
Hur man gör:
Töm saffran-cremefraichen och grädden i en kastrull. Lägg i torsken. Koka upp detta, låt koka i ca 5 min, länge om man har tjockare bitar. Sen när det har kokat klart rör man ner räkorna och serverar detta med ris och kanske någon grönsak! Klart!
 
Testa, testa, testa! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0