En hejdundrande jaktvecka börjar lida mot sitt slut!

Imorgon är sista jaktdagen på första jaktveckan. Jag har aldrig njutit så mycket av jakten innan. Det kan bero på att det här är första gången som jag är helt och hållet ledig och inte känner att jag måste göra så mycket annat. Självklart ska jag packa ihop inför stan, men utöver det så är det bara fokus på jakten. Fina, fina jakten!
Vi har skjutit både en och två älgar. Och med "vi", så menar jag inte jag, utan vi som i jaktlaget. Jag har för första gången varit med och tagit reda på älgarna på riktigt. Jag har hjälpt till att köra älgtrack (?), flått, kapat av ben och huvud, kapat upp bröstkorgen på älgarna, hjälpt pappa att ta vara på kött och även lärt barnen ett och annat om älgarna! Tror gubbarna tyckte att jag lärde dom sattyg då jag sa ; "Nej, det där är inte en oxe, ser du inte tuttarna?" HAHA! Älskar att jag inte kan ge en normal förklaring ;)
Men jakten har varit super och det är så kul nu när jaktlaget verkar ha accepterat att jag är med fullt ut. Även om jag blev kallad fruntimmer idag... Bara för att jag liknade en kalv med en bebis! Kan inte vara mannen i mitt förhållande jämt, måste även vara kvinnan ;)

Nedan kommer komma ett gäng bilder från min jaktvecka! Önska mej nu en skitjakt inför morgondagen!

 

 
Bilden behöver ingen vidare förklaring! :)
Älskar att det finns artiklar om allt! Och jag kan lova att jakttidningen kommer att vara en välläst tidning efter denna vecka! :D
 
 
Jag har min morfar med mej på pass! <3
 
 
Jag fick en efterfrågan om hur jag ser ut på jakten, så här är beviset!
Trött, glad, laddad!
 
 
Veckan har bjudit på blandat väder!
Nu på slutet är det för varmt för jakt på eftermiddagarna.
 
 
Hela laget gör en insats!
 
 
Jag och pappa fixade tillsammans köttet!
Ovan är bild på en del av stekarna som vi har märkt och nedan förklarar pappa vad det är för slags del på älgen köttet kommer ifrån! <3
 
 
Jack var med i skogen! Han gillade att åka älgtrack och att dra i älgens tunga ;)
 
 
Fick träna min höjdrädsla bra nog!
 
 
Nalle - riktigt duktig i skogen!
Efter "storebrors" Wilda och Turbo :)
 
 
Simon var med idag, han ville gärna hjälpa till att flå älgen! På bilden gör vi ett gemensamt försök! :D
 
Tackar för en fin jaktvecka! 
Hur det går imorgon, det får vi se då!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0