Nyårslöfte - Vecka 39

Detta är minestronesoppa med en stor dos spaghetti! :)
 
Ingredienser: 
 
150 g bacon (jag tog 280g)
2 st vitlöksklyftor (jag tog 3)
3 msk tomatpure
0,5 tsk mejram (hade inget)
0,5 dl olja, helst olivolja
2 st morötter
2 st potatisar
150 g vitkål (hade ingen)
1 st medelstor purjölök (hade ingen)
1 st gul lök
1,25 liter buljong, valfri. (Jag tog köttbuljong)
Salt och peppar att smaka av med. (Jag blandade i massor med andra kyrddor oxå.)
1,5 dl nudlar eller spaghetti (jag överdrev med spaghettin)
 
 
Hur man gör:
 
1. 
Strimla bacon, pressa vit lök och fräs detta med mejram och tomatpuré.
2.
Strimla alla andra grönsaker du vill ha i och fräs detta med det andra i någon minut.
3. 
Häll på buljongen och småkoka i 15 min.
4.
Lägg i pastan i soppan och koka den så den blir perfekt.
5.
Smaka av med salt och peppar!
6.
Servera!
 
 
Källa för recept; kokaihop.se 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0